EVENT
För att ett företag skall fungera så effektivt som möjligt gäller det att medarbetarna trivs och tycker att det är roligt på jobbet.
Ett vanligt sätt att tacka och uppmuntra sina medarbetare är med gåvor som t.ex. ett presentkort i julklapp. Medarbetarna blir antagligen tillfälligt tacksamma men effekten är kortvarig och ökar inte företagets produktivitet.
Låt oss presentera vårt väldigt uppskattade alternativ, Cykelservice på jobbet.
Detta får Ni:
-
Glada, pigga och effektiva medarbetare
-
Friskare medarbetare, lägre sjukkostnader.
-
Synas i sociala medier.
-
Visa att Ni är ett företag i framkant.
Vi ställer upp vår mobila cykelverkstad och erbjuder cykelservice, på plats hos Er!
Förutom att Era medarbetare får en nyservad cykel uppmuntrar Ni även till att cykla till jobbet! Studier har visat att en person som cyklat till jobbet är piggare, gladare och arbetar effektivare under arbetsdagen än personer som använt andra transportmedel.
Det visar även hur viktigt Ni tycker att miljö och hälsa är för er och vi hjälper självklart till att sprida det ordet på vår hemsida och i sociala medier.
Kontakta oss för att planera ett större event eller boka en dag online!
KUNDINTERVJU
Humlegården Fastigheter
Gratis cykelservice ska få fler att cykla till jobbet.
Det blir allt mer populärt att cykla till jobbet. Humlegården Fastigheter, som äger och förvaltar kommersiella lokaler i Stockholm, erbjuder därför sedan ett par år tillbaka gratis cykelservice till sina kunder. Evenemangen har varit uppskattade och i år kommer satsningen att utvidgas.
Charlotte Jahnke, eventansvarig på Humlegården Fastigheter, upplever att det blir
allt mer populärt bland deras hyresgäster att cykla till jobbet.
- Vi märker att allt fler använder sina cyklar dagligen och även i större utsträckning har
lånecyklar på företagen, säger hon och fortsätter:
- Vi på Humlegården tänker alltid hållbart och tar miljöfrågor på största allvar, så även i våra events, säger hon.
I linje med hållbarhetstänket har Humlegården sedan 2013 erbjudit gratis cykelservice till sina hyresgäster. På så sätt hoppas man uppmuntra de som väljer att ta cykel till jobbet.
- Under våren, precis i början av att cykelsäsongen drar igång, bjuder vi in våra hyresgäster till utsedda serviceplatser i nära anslutning till våra fastigheter. De får då lämna in sin cykel på morgonen och hämta ut den nyservad på eftermiddagen, säger Charlotte Jahnke.
För den som vill finns då möjlighet att få hjälp med att ta hand om sina cyklar. Det kan handla om alltifrån enkla justeringar till punkteringar och däckbyten.
Arrangemanget görs sedan starten tillsammans med Cyklologen, ett företag specialiserat på cykelservice. Charlotte Jahnke berättar att första året bokades åtta heldagar in, men evenemanget visade sig vara så populärt att de fördubblade antalet tillfällen till förra året.
- I år kommer det att bli ännu fler. Eventen tillsammans med Cyklologen har varit enormt uppskattade, konstaterar hon.
Gustav Hermansson som är grundare och vd för Cyklologen har haft en livslång passion får cyklar. Han har bland annat tävlingscyklat mountainbike och provat i princip alla typer av cykling som finns.
- Då vi på Cyklologen brinner för cykling och dess positiva miljö- och hälsoeffekter är det verkligen jätteroligt att se ett växande cykelintresse bland Stockholmarna, säger han.
Han berättar att de under ett cykelservice-event kan serva upp till 25 cyklar, per mekaniker, om dagen. Varje event är unikt och Cyklologen skräddarsyr så att det passar för olika behov.
När är bästa tiden på året för ett event?
- Den tiden då de flesta cyklar som mest är från april till oktober, så de flesta eventen hamnar inom det spannet. Många väljer att lägga det på våren men augusti och början av september är också kanon. Det eftersom cykeln antagligen har används sen vårkanten och den kan behöva sig en kontroll och service, säger Gustav Hermansson.